Jokaisella yrityksellä on erilaiset tavoitteet sisällöntuotannon suhteen. Yhteistyön alussa selvitän toiveesi, minkä jälkeen rakennan yrityksesi tavoitteita tukevan sisältöpaketin. Alla kuitenkin muutamia esimerkkejä siitä, millaista yhteistyö voisi olla.

Esitteet ja muut printtisisällöt

Onko sinulla visio mainiosta printtituotteesta, mutta sisältö kaipaa selkeyttä? Kaipaavatko yritysmateriaalit päivitystä? Kirjoitan houkuttelevat ja ytimekkäät printtisisällöt, jotka ovat linjassa yrityksesi arvojen ja ilmeen kanssa.

Minulle on tärkeää, että teksti on kiinnostavaa, mutta myös näyttää hyvältä painettuna, jolloin kokonaisuudesta tulee laadukas ja mieleenpainuva. Printtituotteiden painatus on joskus isokin investointi, joten mikset panostaisi niissä myös laadukkaaseen ja kiinnostavaan sisältöön? Vaikka esimerkiksi esite olisi kuinka upea tahansa, voi sen potentiaali valua hukkaan, jos sisältö on tylsää. Kun esiteteksti ja muu sisältö tempaa lukijan mukaansa, on esitteestäsi tai mainoksestasi enemmän iloa niin asiakkaalle kuin sinullekin.

Mikäli kaipaat tekstisisältöjen lisäksi myös graafisen puolen osaamista, hoituu koko esite helposti alusta loppuun. Tällöin graafisen puolen kontaktini loihtivat laadukkaan ilmeen toiveidesi mukaan. Itse hoidan projektinjohtamisen, jolloin asioit aina saman henkilön kanssa.

Tästä esimerkkinä Golfpassi Oy:n yleisesite (tekstit): Talvi/Kevät 2016

Artikkelit ja advertoriaalit

Haluaisitko kertoa tuotteesi tai palvelusi hyödyistä perinteistä mainosta laajemmin, mutta kuitenkin myyväällä otteella ja lukijalle lisäarvoa tuoden? Kirjoitan informatiiviset ja mukaansatempaavat artikkelit ja advertoriaalit aiheesta kuin aiheesta.

Nykyään puhutaan paljon siitä, että markkinoinnilla tulisi tarjota asiakkaalle jokin hyöty tai lisäarvo, ja houkutella heidät sitä kautta oman tuotteen tai palvelun piiriin. Enää ei siis riitä, että myydään omaa tuotetta, koska se on hyvä, vaan sen erinomaisuus täytyy tuoda mahdollisimman hyvin perustellen esiin. Tässä sisältömarkkinointi tarjoaa loistavan keinon erottua massasta.

Advertoriaalit pureutuvat tavallista mainosta syvemmin tuotteesi maailmaan, tarjoten lukijalle monipuolisen katsauksen aiheeseen. Tekstissä käytettyjen haastatteluiden kautta pystytään tuomaan tuotetta lähemmäs asiakkaita, joko yrityksen edustajien tai tuotetta jo käyttävien asiakkaiden näkökulmasta.

Asiantunteva ja houkuttelevasti kirjoitettu artikkeli tai advertoriaali herättää mielenkiinnon kokeilla, ja koska teksti on kirjoitettu yrityksesi kannalta positiiviseen ja ammattitaitoiseen sävyyn, sinulla on hyvät mahdollisuudet olla ensimmäinen, johon lukija ottaa yhteyttä halutessaan ostaa tuotteen.

Tällä hetkellä julkaistut advertoriaalit ovat keskittyneet pääasiassa golfmatkailuun, mutta kirjoitan mielelläni muistakin aiheista!

Tästä esimerkkinä SGKY Honour -lehti:

Golfia, kulttuuria ja kaunista luontoa Mallorcalla
Välimeren golfkohteiden helmi: Korineum Golf Resort